Niezwykle istotne jest dobrze zaplanowane stoisko targowe, które nie tylko przyciągnie uwagę, ale również zapewni wygodną przestrzeń do interakcji z odwiedzającymi. O czym pamiętać planując zabudowę targową? Oto kilka pomysłów na stoisko promocyjne na targach.
1. Ustal, co chcesz zaprezentować na stoisku targowym
Pierwszym krokiem w planowaniu stoiska targowego jest określenie, jakie cele chcesz osiągnąć. Mogą to być m.in.:
- zwiększenie rozpoznawalności marki,
- prezentacja nowego produktu lub usługi,
- nawiązanie kontaktów z potencjalnymi klientami i partnerami biznesowymi,
- zbieranie leadów,
- sprzedaż na miejscu.
W zależności od przyjętego celu będzie Ci zdecydowanie łatwiej określić, co powinno wybijać się na pierwszy plan na stoisku targowym.
2. Dla kogo przygotowujesz stoisko targowe?
Na tego typu wydarzeniach musisz przyciągnąć uwagę uczestników targów. Ważne jest jednak to, aby nawiązać kontakt przede wszystkim z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Znajomość Twojej grupy docelowej pomoże Ci dostosować komunikację i styl stoiska targowego.
Na przykład – dla sektora technologicznego istotne będą nowoczesne rozwiązania, interaktywne prezentacje i innowacyjne gadżety. W przypadku branży lifestyle czy modowej należy położyć nacisk na estetyczny i spójny wizualnie wystrój oraz odpowiednią atmosferę.
3. Zaprojektuj funkcjonalne stoisko targowe
Twoje stoisko powinno nie tylko być atrakcyjne wizualnie, ale i funkcjonalne.
- Zadbaj o odpowiednią przestrzeń do prezentacji produktów, rozmów biznesowych oraz odpoczynku.
- Stoisko nie powinno być zbyt zatłoczone. Podziel je na różne strefy, np. stanowisko informacyjne i przestrzeń wystawienniczą.
- Upewnij się, że stoisko jest łatwo dostępne i widoczne. Otwarta przestrzeń i brak barier przyciągną większą liczbę odwiedzających.
Materiały promocyjne, które zabierzesz na targi, powinny skutecznie komunikować ofertę firmy. Co przygotować na stoiska targowe?
- Ulotki i broszury – powinny być atrakcyjne wizualnie i treściwe. Zadbaj o ich spójność z identyfikacją wizualną firmy.
- Multimedia – filmy reklamowe, prezentacje multimedialne czy interaktywne ekrany to idealne propozycje, które przyciągną zainteresowanie odwiedzających.
- Gadżety reklamowe – drobne upominki, które odwiedzający mogą zabrać ze sobą, często przypominają o firmie po zakończeniu targów.
- Roll-upy i banery – zwiększają widoczność stoiska z daleka, przedstawiają najważniejsze informacje (można na nich umieścić logo, slogan, główne produkty lub usługi), a do tego są naprawdę łatwe w transporcie. Ich lekka konstrukcja umożliwia szybki montaż i demontaż.
5. Przygotuj swój zespół, który będzie obsługiwał stanowiska targowe
Równie ważnym elementem jest przygotowanie zespołu, który będzie obsługiwał stoisko. Szkolenie pracowników w zakresie prezentacji oferty i komunikacji z odwiedzającymi pomoże Ci zebrać cenne kontakty z potencjalnymi klientami.
Stoisko wystawowe na targach – przydatne akcesoria
Stoisko powinno przyciągać wzrok i budować wizerunek firmy. Dlatego planowanie elementów dekoracyjnych ma takie znaczenie. To one nadadzą stanowisku unikalnego charakteru.
Wybierz akcesoria w kolorach związanych z brandingiem firmy, które wyróżnią stoisko na tle innych. Umieść logo przedsiębiorstwa w widocznym miejscu, tak aby było dobrze dostrzegalne z daleka. Używaj dekoracji, które podkreślają charakter firmy i jej oferty, ale unikaj nadmiaru. To mogłoby przytłoczyć odwiedzających.
Strategicznie rozmieść oświetlenie – np. wybierz punktowe świetlówki. Takie rozwiązanie pomoże przykuć uwagę do produktów czy ważnych elementów stanowiska.
Wybierz też wyposażenie stoiska targowego, które sprawi, że będzie tam panowała przytulna atmosfera. Przykładowo:
- Wykładziny – nadadzą stanowisku bardziej przytulny charakter, a także mogą wydzielić przestrzeń na strefy.
- Girlandy świetlne czy neony – pięknie udekorują stoisko i przyciągną uwagę przechodniów.
- Dekoracje roślinne – rośliny w doniczkach ożywią przestrzeń i stworzą przyjazną atmosferę.
Sprawdź również: Kwietnik DIY – jak go zrobić? Poradnik w 7 krokach!
Stanowiska targowe – meble i aranżacja przestrzeni
Podczas planowania stoiska targowego warto wybrać meble, które zapewnią komfort i przyciągną wzrok. Niekiedy trzeba je dostosować do bardzo ograniczonej powierzchni dostępnego stanowiska. Czasem natomiast, stoisko wystawowe jest na tyle duże, że to właśnie meble pozwolą go wypełnić i spiąć całość aranżacji.
Jakie meble wybrać na targi?
- Stoły i lady ekspozycyjne – to na nich odbywa się prezentacja produktów, broszur i innych materiałów promocyjnych. Lekkie i składane stoły cateringowe są praktyczne oraz łatwe do transportowania. Na stoiskach targowych sprawdzają się także lady recepcyjne, które są zazwyczaj nieco wyższe, dostosowane do stojącej sylwetki.
Meble cateringowe
- Krzesła, fotele i kanapy – wygodne miejsca do siedzenia to doskonały sposób na przyciągnięcie klientów. Dlaczego? Jest szansa, że Twoje stoisko jako jedyne w pobliżu będzie miało w swojej przestrzeni kanapę czy fotele z miękkimi poduchami. Wizja chwilowego odpoczynku zachęci wielu zmęczonych chodzeniem i staniem uczestników targów do odwiedzenia Twojego stanowiska. Dobrym wyborem będą aluminiowe meble ogrodowe. Na Twoim stoisku targowym powinien także znaleźć się wygodny stolik z krzesłami, przy którym będziesz w stanie usiąść z klientem i porozmawiać o ofercie.
Meble ogrodowe
- Meble wielofunkcyjne – pufy, które mogą służyć zarówno jako siedziska, jak i miejsce do przechowywania materiałów, doskonale sprawdzą się w ograniczonej przestrzeni. To idealne rozwiązanie zwłaszcza na małe stoiska targowe.
- Półki i regały – stoisko wystawowe może być wyposażone również w półki i regały, szczególnie jeżeli ma za zadanie promocję Twoich produktów. Rozłóż na nich swoje wyroby i upewnij się, że są dobrze widoczne oraz dostępne dla uczestników targów.
Jak zadaszyć stoisko targowe? Zadbaj o ochronę i estetykę miejsca
Jeżeli targi odbywają się na zewnątrz, organizator, u którego wynajmujesz stoisko targowe, zwykle zapewnia zadaszenie – czy to w postaci drewnianej budki, pergoli czy namiotu. W niektórych przypadkach możesz jednak zostać poproszony o samodzielne zapewnienie sobie zadaszenia.
Zobacz także: Namiot handlowy – ekspresowy pawilon wielozadaniowy
Umieszczenie stoiska targowego pod dachem jest bardzo praktyczne. Po pierwsze zwiększa Twoją widoczność i wyraźnie wydziela przestrzeń Twojego stanowiska. Po drugie, chroni przed upałem, chłodem, deszczem czy wiatrem. W HOME & GARDEN znajdziesz wybór namiotów handlowych w różnych kolorach (białym, czerwonym, granatowym czy zielonym) oraz wymiarach. Zanim kupisz konkretny produkt, upewnij się, jaką przestrzenią stoiska targowego będziesz dysponować.
Zadbaj o to, aby namiot był spójny z identyfikacją wizualną firmy – można zamówić nadruk z logotypem lub wybrać kolor odpowiadający brandingowi. Dodatkowe elementy, takie jak dekoracyjne obicia, oświetlenie, czy banery, pomogą wyróżnić stoisko.
Przeczytaj też: Impreza pod namiotem o każdej porze roku – jak ją zorganizować?
Małe stoisko targowe – optymalne wykorzystanie przestrzeni
Wynajmując stoisko wystawowe, pewnie zwróciłeś uwagę, że ceny za miejsce mogą się od siebie różnić. Zwykle najtańsze są małe stanowiska, położone w mniej strategicznych miejscach na szlaku targowym, np. bardzo oddalone od wejścia, ukryte za zakrętem.
Jednak ciekawa i dobrze przemyślana aranżacja małego stoiska targowego pomoże Ci przyciągnąć klientów. O czym pamiętać przygotowując małą przestrzeń?
Inwestuj w lekkie, składane meble, takie jak stoły, krzesła i regały, które są łatwe do transportu i montażu. Te wielofunkcyjne, np. pufy z funkcją przechowywania, pomogą zaoszczędzić miejsce.
Składane meble
Ustaw meble w sposób, który zapewni swobodny przepływ osób, np. stwórz otwarte przestrzenie na froncie stoiska, a głębiej umieść produkty i materiały promocyjne. Korzystaj z pionowych ekspozycji (np. regałów), zamiast zajmować cenną przestrzeń poziomą. Wybierz mobilne lady i stojaki, które można łatwo przemieszczać, dostosowując układ stoiska do potrzeb.
Meble dla biznesu
Zadbaj o minimalistyczny wystrój – unikaj zbyt dużej liczby przedmiotów, które mogą przytłoczyć małą przestrzeń. Skup się na najważniejszych produktach lub materiałach promocyjnych, które przyciągną uwagę odwiedzających. Personalizowane elementy, takie jak banery czy roll-upy, pozwolą na spójną prezentację marki, nie zajmując przy tym dużo miejsca.
Stoisko wystawowe na targach – już wiesz, jak je stworzyć!
Stoisko na targi wymaga sporo przygotowań. Chodzi nie tylko o tworzenie materiałów promocyjnych czy wybranie strategicznych produktów, które będziesz chciał zaprezentować na imprezie branżowej. Ważne jest także stworzenie ogólnej atmosfery, która będzie spójna z wizerunkiem Twojej firmy.
Aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, stwórz dla nich przestrzeń do zatrzymania się na dłużej – ustaw wygodne fotele, kanapy czy krzesła, gdzie przechodnie będą mogli odpocząć i porozmawiać o ofercie. Koniecznie pomyśl także o ladach, stołach czy regałach, na których pokażesz swoje materiały promocyjne. W końcu – jeżeli wystawiasz się na zewnątrz, koniecznie wybierz namiot handlowy w odpowiedniej wielkości.
Meble dla biznesu, które doskonale sprawdzą się na targach branżowych, znajdziesz w ofercie HOME & GARDEN!