Namiot handlowy to bardzo praktyczne narzędzie biznesowe. Nadaje się zarówno do prowadzenia obwoźnego interesu, jak i prezentacji firmy podczas różnego typu wydarzeń promocyjnych. Namiot handlowy to nie tylko cztery ściany i dach przygotowane do rozłożenia w ekspresowym tempie. To również wizerunek firmy lub instytucji. Dlatego tak ważne jest, aby wyróżniał się wysoką jakością i estetyką. Czym kierować się, wybierając namiot targowy? Jakich korzyści dostarcza takie rozwiązanie? Podpowiadamy.

Namiot wystawowy powinien wyróżniać się wysoką jakością

Na rynku znaleźć możemy pawilony i namioty handlowe różnego typu. Rozróżnia je m.in. rodzaj i jakość zastosowanych materiałów. Pokrycia wykonane są z wyższej lub niższej jakości poliestru bądź też ortalionu, co wpływa bezpośrednio na zróżnicowaną odporność na warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechanicznie, jakie posiada konkretny namiot wystawienniczy. Jeśli zatem nasz namiot sprzedażowy ma perfekcyjnie spełniać swoją funkcję, tj. być w pełni wodoodporny (dodatkowa impregnacja nie jest tutaj konieczna), chronić nasz towar przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i zachować dobrą kondycję i estetykę na długo, ważne, aby był wykonany z grubego, wysokiej jakości poliestru. Namiot powinien także opierać się na metalowym stelażu malowanym proszkowo, co zapewni mu nie tylko stabilność, ale także trwałość i odporność.

Wszystkie namioty przeznaczone do handlu spełniają także szereg innych funkcji. Konstrukcję możemy wykorzystać jako namiot piknikowy czy ogrodowy podczas rodzinnych festynów w plenerze. Firmowy namiot sprawdzi się doskonale podczas targów branżowych. A jeśli uczestniczymy w rowerowych zawodach sportowych, namiot może stanowić punkt serwisowy dla wykorzystywanego sprzętu. Możliwości mamy naprawdę wiele.

Ekspresowy namiot handlowy - co to znaczy?

Jak sama nazwa wskazuje, jest to namiot, który rozkłada się... ekspresowo. :) I to dosłownie. Cała operacja rozłożenia tego namiotu zajmuje nie więcej niż kilkanaście minut. A wszystko to dzięki stelażowi, który stanowi jedną całość, a w części dachowej posiada konstrukcję nożycową (poszczególne elementy są ze sobą scalone specjalnymi łącznikami – tu musimy się pochwalić, że na stosowane w stelażach naszych namiotów łączniki dajemy aż 5 lat gwarancji).

Jak rozłożyć, a następnie złożyć ekspresowy namiot handlowy? Do każdego namiotu dołączona jest instrukcja obsługi. Montaż i demontaż jest nie tylko błyskawiczny, ale i bardzo prosty, wręcz automatyczny. Nawet osoba nieposiadająca w tym zakresie żadnego doświadczenia bez kłopotu sobie ze wszystkim poradzi.

Namiot reklamowy - dla kogo takie rozwiązanie?

Namiot reklamowy różni się od standardowego pawilonu handlowego tym, że na jego powierzchni znajduje się nadruk - logo firmy, reklama produktu lub usługi, hasło promocyjne itp. Namioty tego typu przygotowywane są na indywidualne zamówienie. To propozycja dla wszystkich, którzy chcą, aby ich pawilon został szybciej zauważony przez odbiorców, a hasło reklamowe czy logo firmowe trwale zapamiętane.

Jaki namiot handlowy wybrać?

Wybierając dowolny namiot expresowy, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów tak, aby nie zaskoczyła nas pogoda lub inne nieprzewidywalne sytuacje. Aby wybrać odpowiedni namiot, trzeba wiedzieć:

  • jak dużą powierzchnię zadaszyć ma wybrany przez nas namiot / wiata,
  • czy będziemy potrzebować zwiększenia powierzchni poprzez połączenie kilku namiotów handlowych,
  • w jakich warunkach atmosferycznych będziemy korzystać z namiotu,
  • na jakim podłożu będziemy namiot ustawiać,
  • jak często będziemy namiot rozkładać i składać.

Jak zatem zabrać się do wyszukania odpowiedniego do naszych potrzeb namiotu? Wystarczy odpowiedzieć sobie na poniższe pytania.

Jak duży namiot targowy jest mi potrzebny?

Najczęściej w ofercie producentów i sprzedawców znajdziemy namioty o wymiarach 2x2 m, 2x3 m, 2,5x2,5 m, 3x3 m, 4,5x3 m, a nawet 6x3 m. I właściwie taki wybór wielkości namiotów jest dla większości klientów wystarczający.

Pozostaje jednak pytanie, co wtedy kiedy potrzebujemy zadaszyć większą powierzchnię? W naszym sklepie znajdziesz namioty, które można ze sobą łączyć oraz specjalne, dedykowane łączniki do namiotów.

Jak łączyć namioty handlowe?

Do łączenia pawilonów handlowych marki Home&Garden służą proste, metalowe łączniki. Wystarczy ich użyć do skręcania ze sobą nóg stelaży naszych pawilonów, by połączenie było stabilne, a konstrukcja spójna. Do wypełnienia luk między zadaszeniami połączonych pawilonów przeznaczone są specjalne rynny. Ich montaż jest szybki i bezproblemowy, dzięki czemu poradzimy sobie z nim nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zakup łączników i rynny nie jest dużym wydatkiem, warto je zatem dokupić.

Składany namiot ogrodowy a śnieg i deszcz

Namioty handlowe zazwyczaj posiadają nieprzemakalne pokrycia dachowe. Jednak na rynku spotkać możemy wiele namiotów, które niestety przy większym deszczu przepuszczają wodę. Dlatego powinniśmy poszukać namiotu, który jest impregnowany. Jeszcze lepiej, gdy zarówno dach, jak i ściany pokryte są specjalnym rodzajem gumy, która zapewni całkowitą wodoodporność. Namioty oferowane w naszym sklepie takie właśnie są: wodoodporne.

Dodatkowym atutem może być rozkładana markiza, która uchroni przed deszczem zarówno odwiedzających nasze stoisko, jak i przedmioty, które umieścimy pod dachem.

namiot handlowy, pawilon gastronomiczny, stoisko Home&Garden

Czy namiot straganowy należy składać na noc?

Często zdarza się, że na terenie targów czy innego eventu musimy spędzić więcej niż jeden dzień. Nie wyobrażamy sobie pozostawienia zgromadzonych w namiocie rzeczy samym sobie. I na to jest sposób! Dobrej jakości namiot handlowy powinien zostać wyposażony w zamki błyskawiczne, dzięki którym możemy połączyć ściany boczne z tylną. Wspaniale jest, kiedy producent wyposaży w zamki również frontowe brzegi bocznych ścian. W ten sposób będziemy mogli dopiąć do nich dodatkową ścianę, umożliwiając tym samym zamknięcie namiotu.

Nierówne podłoże nie musi być przeszkodą dla namiotu

W plenerze nie zawsze uda nam się trafić na wypoziomowane i równe miejsce, na którym możemy postawić namiot. Co zatem zrobić, kiedy różnice w poziomie sięgają nawet kilkunastu centymetrów? Tutaj pojawia się kolejne świetne rozwiązanie, jakim charakteryzują się namioty oferowane w naszym sklepie. Posiadają one kilkustopniową regulację wysokości nóg, co w 100% niweluje problemy z nierównym gruntem.

Wybierz namiot handlowy o najlepszej konstrukcji

Decydując się na zakup namiotu, warto więc wziąć pod uwagę także jakość wykonania konstrukcji: materiał i grubość profili. Sama konstrukcja nie może być ani za lekka, ani za ciężka. Czasem producent, chcąc zaoferować niższą cenę za namiot, stosuje marnej jakości stelaże, które naszym zdaniem nie zdołają przetrwać nawet kilku cykli rozłożeń i złożeń. Tanie konstrukcje charakteryzują się bardzo lichymi mocowaniami, delikatnymi spawami i cieniutkim profilem rurek, które można z łatwością wyginać gołymi rękami. Na szczęście na rynku dostępne są namioty handlowe, które posiadają konstrukcję łączącą w sobie niewielką wagę i solidną budowę - jak te dostępne w sklepie HOME & GARDEN.

Teraz, kiedy już znasz wszystkie aspekty wyboru najlepszego namiotu handlowego, śmiało możesz ruszać na zakupy!